Wist je dat veel meiden mentaal vast lopen in de pubertijd?

 

Voel je misschien onzeker en angstig?

Ervaar je prestatiedruk, gepieker, keuzestress, faalangstig. En dan zijn er ook nog al die prikkels van school, omgeving en social media.

Dit kan best veel van je vragen en waardoor je op een bepaalde manier gaat gedragen. Terwijl je misschien diep van binnen  nog helemaal niet weet wat je wilt! Dat kan jouw het gevoel geven van eenzaamheid en onzekerheid. Je wilt misschien erbij horen, maak je je zorgen over de toekomst, voel je de druk om goede cijfers te halen of een vervolgopleiding te kiezen?

 

Herken je dit bij jezelf of bij jouw dochter? 

  • Dat je gedurende dag met een vol hoofd loopt?
  • Dat je streng bent voor zichzelf?
  • Ervaart je schoolstress of  (faal)angstig?
  • Vind je het lastig om in contact te komen met jouw gevoelens?
  • Voel je je onzeker?
  • Ervaar je belemmerende gedachten die je tegenhouden. 
  • Maar ook voor meiden die zichzelf onzichtbaar maken 

 

Wat gaan we doen tijdens een sessie?

Het is helemaal afhankelijk van je vraag. Maar ik zou hier een schets kunnen geven van een sessie. 

Als je jezelf nog beter leert kennen, kan je andere keuzes maken. Denk bijvoorbeeld spelletjes waar je nog meer je kwaliteiten ontdekt. Hoe kan je jouw kwaliteiten inzetten bij jouw vraag?

Krijg je meer inzicht in je gedrag of je leert om te gaan met bepaalde emoties zoals angst, onzekerheid of verdriet. Je komt daardoor steviger in je schoenen te staan. 

We kunnen ook op andere manieren werken aan je doel,  Door middel van interactieve oefeningen en materialen die in de coachpraktijk te vinden is. Bijvoorbeeld creatieve werkvormen zoals tekenen of schilderen. Ook wordt het praten ondersteund door kaarten, over emoties of positieve gedachten.

 

Samen met jouw kind kijken we wat hij/zij nodig heeft om zich te ontwikkelen en zich weer fijn te voelen. De werkwijze dan dan ook in afstemming op jou en op de vraag.

 

Weet dat jullie welkom zijn. In overleg met jou en je ouders gaan we bespreken hoe het coachtraject eventueel eruit kan zien.